Bądź w świetnej kondycji nie tylko latem!

gdziekolwiek jedziesz, bądź przygotowany na każdą okoliczność

Bądź w świetnej kondycji nie tylko latem!

Różne są powody uprawiania sportu. Jogging, basen, jazda na rowerze to sporty mające znaczenie przede wszystkim dla zdrowia. Ćwiczenia na siłowni łączą przyjemne z pożytecznym: zdrowie i dbałość o sylwetkę. Natomiast przyjemność to główny powód uprawiania futbolu czy Nordic Walkingu. Nieważne którą formę ruchu wybierzemy, istotne by systematycznie się ruszać. Musimy zatem wybrać taką, która zapewni nam najwięcej radości.

codzienne ćwiczenia

Autor: Port of San Diego
Źródło: http://www.flickr.com
Wielu Polaków pokochało jogging. Z jakiego powodu? Dla zdrowia, relaksu, udowodnienia sobie i innym, że dadzą radę… Argumentów jest tyle, ilu biegaczy.

Poza tym to niedrogi sport, ponieważ aby uprawiać jogging niekonieczne są przebyte kursy czy specjalistyczne oprzyrządowania. Wystarczą dobre buty, ”oddychające” ubrania i… ruszamy w trasę. Często mówi się, że nie ma innego sportu, który tak świetnie działałby mentalnie. Amatorzy tego sportu mawiają, iż jeśli pokonałeś trasę wynoszącą 21 kilometrów i w trakcie biegu nie udało ci się rozwiązać problemu, to oznacz to, że jest on nierozwiązywalny.

Bieganie to przede wszystkim troska o zdrowie. Nie dość, że czyni nas bardziej wydolnymi i zadowolonymi z życia, to jeszcze na dodatek zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób. Dziś w każdej, większej miejscowości znajdziemy wiele siłowni i fitness klubów. Jeśli odpowiada nam ta forma ruchu, wykwalifikowane osoby przedstawią nam na początek program treningowy, adekwatny do naszych oczekiwań i możliwości.

Pamiętajmy, by dobrze dobrać odzież w jakiej udamy się na trening. Zwróćmy uwagę na materiał, wytrzymałość oraz elastyczność – to podstawowe kryteria. Wybierzmy koszulki, spodnie i skarpety wykonane z oddychającej tkaniny, która odprowadza wilgoć ze skóry i szybko schnie, więc i my i nasze ubrania nie jesteśmy skąpani w pocie. Dobra jakościowo odzież treningowa to wydatek, który się opłaca.

Spora część młodych ludzi (i nie tylko) rozpoczynających ćwiczenia na siłowniach przychodzi z myślą o nabraniu masy mięśniowej. Co wiąże się z pytaniami typu, jakie suplementy pomogą im w tym zamierzeniu. W początkowej fazie zalecana jest odpowiednia dieta a także racjonalne przyzwyczajenie organizmu do systematycznych ćwiczeń. Gdy już zaliczą ten etap, mogą zacząć stosować odżywki – gainery (w ich składzie znajduje się np. keratyna, glutamina, tauryna).

Pamiętajmy jednak, że gainery to uzupełnienie diety. Nie może być tak, iż połowę z przyjmowanych kalorii będzie stanowił gainer, to jedynie dodatek. Rzeźbiąc sylwetkę pamiętaj o właściwej diecie i suplementacji.