Producent odzieży: w Polsce czy może poza naszą granicą?

gdziekolwiek jedziesz, bądź przygotowany na każdą okoliczność

Producent odzieży: w Polsce czy może poza naszą granicą?

Polski producent odzieży damskiej , męskiej czy dziecięcej napotyka w swojej działalności na liczne przeszkody. Jest to przyczyną zmniejszenia konkurencyjności polskiej odzieży na rodzimym rynku. Nie powinien budzić zdziwienia fakt, że że produkty wyprodukowane w kraju, to niejednokrotnie towar wyższej jakości, niż ten wyprodukowany w Chinach.

kobieta w sukience

Autor: Antti Väyrynen
Źródło: http://www.flickr.com
Największym utrudnieniem są wysokie ceny materiałów oraz rosnące koszty produkcji. W kraju również koszty zatrudnienia pracowników często zniechęcają pracodawców. Jeżeli jesteśmy niewielkim przedsiębiorstwem wtedy najchętniej korzystamy z usług podwykonawcy. Jest to częsta praktyka właścicieli małych firm, którzy chcą założyć własny biznes.

Z reguły są to ubrania dystrybuowane na małą skalę. Najwłaściwszym systemem sprzedaży jest strona internetowa. Ilość egzemplarzy nie jest pokaźna, a wybór wzorów raczej ograniczony. Bogaty zestaw oferowanych produktów jest oczywiście ważny, jednak są też bardziej znaczące wartości komunikacji dobrej marki.

sklep z ciuchami

Autor: Alper Çuğun
Źródło: http://www.flickr.com

Firma konfekcyjna, która ma ambicję zwiększyć produkcję, musi kolejności obniżyć koszty produkcji.Aby więcej sprzedawać trzeba obniżyć ceny oferowanych produktów.Nie jest tajemnicą, że klienci naturalnie cenią sobie dobrą jakość, ale jeszcze bardziej doceniają, które mają niewygórowane ceny.Musimy się z tym faktem liczyć, jeśli pragniemy trafić do większej liczby kupujących.Jednakże przeniesienie produkcji dajmy na to do Chin, czy innego dalekiego kraju, gdzie wyzyskuje się pracowników nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem.

naturalnie mamy też możliwość obrania inne strategii. Produkując ubrania w kraju trafiamy do klienta, dla którego liczy się jakość, a zwłaszcza pochodzenie towaru. Tacy konsumenci są gotowi zapłacić więcej za za rzecz zaprojektowaną w kraju. W powszechnym mniemaniu wielu osób chińskie produkty są słabej jakości, a czasami nawet niebezpieczne w użyciu. Co chwile słyszy się w mediach, że Chińczycy stosują niebezpieczne dla skóry barwniki.

Oprócz tego producent odzieży damskiej, wytwarzający swoje ubrania w Polsce może w komunikacji marki uderzyć w ton patriotyczny. Hasło: kupując polskie produkty, wspierasz rodzimą gospodarkę jest zrozumiałe i ważne przez wielu kupujących.