Sport jest zdrowy, ale uprawiajmy go mądrze!

gdziekolwiek jedziesz, bądź przygotowany na każdą okoliczność

Sport jest zdrowy, ale uprawiajmy go mądrze!

aktywność to zdrowie, rzeknie każdy i nie znajdziemy w tej zjednoczonej deklaracji ani cienia zastanowienia. Oczywiście, jak w każdej dziedzinie życia, tak i w aktywności chowa się niepozorny chochlik – kontuzja, która ze zdrowiem nie ma wiele wspólnego. Dlatego też, jak do wszystkiego, czego się przymierzamy uprawiajmy aktywność z głową, aby przysłowie: „sport to zdrowie” było jak najmocniej teraźniejsze.

fitness

Autor: NFGphoto
Źródło: http://www.flickr.com

Od zachodu na wschód, z północy na południe – w każdym miejscu celebrują aktywność. Gdzie by to dawniej podumał zwykły obywatel, aby tak wyjść z mieszkania, tak po prostu, aby potruchtać… A nuż, gapić się będą, obgadywać, lukać głupio i się szokować.

Na szczęście świadomość się zmieniła i chuć rekreacji panuje w narodzie. często osoby truchtające czy pędzące na rowerze spotkać można w dużych ośrodkach miejskich, jak Warszawa, Wrocław oraz Poznań. W małych miastach także nie prezentuje się to beznadziejnie, ale w tamtych miejscach wybierane są inne uciechy, no na szczęście, i tam to się zmienia.

jazda na rowerze

Autor: Blaye Cotes de Bordeaux
Źródło: http://www.flickr.com

sporo osób rozpoczyna trenować i od razu czyni to zbyt ambitnie. To znaczy, wiadomo, najważniejsze są pragnienie, lecz nie można przesadzić. zwłaszcza to dotyczy osób, które całą zimę spędzają przed komputerem, z paką chrupek i browarem w ręce i gwałtownie, gdy zrobi się ciepło wyfruwają z mieszkania, by zrzucić niepotrzebne kilogramy. Aż tu nagle kontuzja, i nici z treningu, i z nadmiaru ciała…

Warto podejść do zagadnienia bez pośpiechu i startować stopniowo. Nie liczcie, że jak zaczniecie ostro to szybciej ujrzycie wyniki. Tak to się niestety nie dzieje, potrzeba i zaprawy, i czasu. Warto złożyć wizytę u lekarza sportowego, który doradzi, jak najlepiej ćwiczyć, żeby było optymalnie. Bądźmy regularni. Podobnie, jak odradzić trzeba trening na szybko od samego początku, tak nie warto w jeden dzień zrobić maratonu, by później tydzień odpoczywać. jedynie regularność, umiar i cierpliwość wyjdą nam na zdrowie. miejmy to na uwadze.